trucuri pentru a urma cu succes o dieta

 

După perioada sărbătorilor ne propunem aproape întotdeauna ca în anul nou să pierdem în greutate și să măncăm mai sănătos. De cele mai multe ori însă, dietele sunt foarte greu de urmat și sfârșim prin a renunța la dieta și a ne relua obiceiurile alimentare nesănătoase. Dacă totuși urmăm o serie de pași simpli, putem obține silueta mult visată.

Iată în continuare căteva sfaturi care vă pot ajuta:

Înarmați-vă cu voință și răbdare

Cu toții avem puncte forte și puncte slabe, important este să evităm să ne lăsăm distrași de slăbiciuni. O dieta cere timp, așadar lucrurile trebuie să se petreacă gradual, trebuie să îi acordăm organismului timpul necesar ca să se poată adapta la noul regim.

Încercați să vă schimbați stilul de viață, să cumpărați mereu alimente sănătoase, să faceți mai multă mișcare și rezultatele nu vor întârzia să apară.

Odihniți-vă

Specialiștii au descoperit o legătură directă între lipsa de somn și efectele pe care le poate avea asupra apetitului. O dieta de succes merge așadar mână în mână cu un somn odihnitor.

Răsfățați-vă din când în când

Dacă ați slăbit și încercați să vă mențineți în formă dar ați luat câteva kilograme în greutate în concediu, nu vă panicați. Reveniți la alimentația sănătoasă și la exerciții fizice pentru a pierde kilogramele în plus.

Mâncați ”colorat”

Alegeți fructe și legume viu colorate, plus brunul cerealelor integrale. Nu este doar distractiv ca dieta să arate ca un curcubeu, ci și foarte eficient!

Renunțați la alcool și la dulciuri

În loc de un cocktail alcoolic sau dulciuri, consumați un fresh de fructe sau un ceai aromat pe bază de plante.

Mâncați mai puțin

Da, toată lumea știe asta și totuși nu este atât de simplu pe cât pare. Încercați să mâncați în farfurii mai mici și implicit cantitatea de mâncare consumată va fi mai mică!

Nu vă lăsați distrași!

Când măncați, încercați să nu vă lăsați antrenați în alte activități (citit, uitat la televizor, condus mașina, etc).
Relaxați-vă și bucurați-vă de ceea ce mâncați!

Scăpați de pofte

Atunci când simțiți că vă este poftă de alimente nerecomandate pentru dieta, încercați unul dintre următoarele trucuri:

  • Mestecați gumă cu arome;
  • Spălați-vă pe dinți;
  • Beți un pahar mare de apă, apă minerală sau o ceașcă de ceai;
  • Faceți o plimbare rapidă de 5 minute;
  • Așteptați 20-30 minute. În cazul în care pofta persistă, mâncați doar puțin din alimentul care vă provoacă poftă.

Nu mâncați până vă săturați

Dacă am nota senzația de foame pe o scală de la 1 la 10, ar trebui să ne oprim când ajungem undeva în jurul nivelului 5. Acesta este un mod natural de a controla porțiile de mâncare fără a le măsura și de a satisface în același timp nevoile organismului.

Răsfățați-vă

Creați-vă un sistem de recompense nonalimentar pentru a marca fiecare reușită legată de dieta, nutriție și sport, ca de exemplu, răsfățați-vă cu o manichiură, o ieșire la film sau orice altceva este special pentru dumneavoastră.

 

Alte câteva trucuri:

  • Înlocuiți produsele cu un conținut ridicat de grăsimi cu produse cu un conținut scăzut de grăsimi. Folosiți, de exemplu, lapte în cafea în loc de frișcă;
  • Nu mâncați după ora 20, cu excepția cazului când urmați o dietă bine controlată și trebuie să luați o gustare sănătoasă la acea oră;
  • Faceți mișcare cel puțin 30 de minute pe zi;
  • Consumați zilnic fructe și legume;
  • Mâncați un mic dejun consistent;
  • Încercați să petreceți mai puțin timp în fața calculatorului sau televizorului;
  • Luați-vă un animal de companie pe care să îl plimbați zilnic;
  • Faceți sport de cel puțin două ori pe săptămână;
  • Petreceți timpul cu oameni care vă susțin și vă încurajează;
  • Păstrați în casă doar alimente nutritive;
  • Evitați restaurantele de tip fast-food;

Succes!

Sursa: WebMD

2015 © Copyright - Centrul Medical Sphera

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.