Secretele dietei de sezon

Slăbiți bucurându-vă de fructe de sezon cu puține calorii!

Vara este timpul în care dam jos din straturile de haine, dar este o ocazie bună de a scăpa și de kilogramele în plus. Fireşte, puteţi opta pentru o dietă drastică, dar nu ar fi mai bine să alegem o dietă bazată pe fructele şi legumele delicioase de sezon? Nu numai că veți slăbi, dar și sănătatea organismului se va îmbunătăți.

Este o tendință normală să mâncăm mai puțin vara și putem face acest lucru cu ușurință fără să apară senzaţia de deprivare. Dacă urmați recomandările specialiştilor și consumați zilnic 4 castronele de fructe și legume proaspete precum și trei porții de lactate degresate sau semidegresate, veți beneficia de alimente naturale cu puține calorii bogate în fibre, calciu și nutrienți esenţiali.
Fibrele influenţează controlul greutății deoarece provoacă senzaţia de sațietate.  Alimentele bogate în fibre, consumate din abundenţă, previn senzaţia de sațietate care dispare imediat, făcându-ne să căutăm în scurt timp altceva de mâncare. Ajută, de asemenea, la reglarea nivelului glicemiei prin încetinirea digestiei zaharurilor, astfel încât acestea să nu ajungă rapid în sânge.

Fructele și legumele de sezon au chiar mai multe beneficii nutriționale decât ne-am putea închipui şi pot fi soluţia ideală pentru o dietă echilibrată şi sănătoasă. Ele conțin antioxidanți și fitonutrienți care pot încetini procesul de îmbătrânire, previn cancerul și accidentele vasculare cerebrale, ameliorează presiunea arterială și mențin starea de sănătate a inimii. În plus, toate au puține calorii, astfel că organsimul se bucură de efectele pozitive ale consumului lor, fără ca greutatea să aibă de suferit.
Aşadar, sunteti gata să slăbiți consumând produse de sezon? Specialiştii vă recomandă să începeţi dieta cu alimentele prezentate în continuare.

Roșiile și ardeii – bogaţi în vitamina A, vitamina C și licopen

Deşi suntem tentaţi să clasificăm roşiile drept legume, ele sunt de fapt fructe. Roșiile și ardeii de orice culoare conţin cantități mari de vitamina A și C. O roșie de dimensiuni medii, de exemplu, are puțini carbohidrați și nu mai mult de 35 de calorii dar oferă organismului 40% din necesarul zilnic de vitamina C și 20% din necesarul de vitamina A.

Roșiile mai au și alte beneficii. Specialiştii afirmă că o dietă bogată în roșii scade riscul de cancer de prostată dar şi al cancerului de tub digestiv.  Acest fapt se datorează cantităților mari de licopen din roșii – atât cele proaspete cât şi cele procesate industrial. Nutrientul licopen este un antioxidant puternic care dă culoare fructelor și legumelor.
Licopenul poate reduce riscul de apariţie și chiar trata diverse tipuri de cancer. Cercetările în domeniu arată că ar putea preveni oxidarea colesterolului LDL (fracţiunea periculoasă a colesterolului) şi integrarea sa în plăcile de aterom din interiorul vaselor sangvine.

Și ardeiul conţine numeroase substanţe cu efect antioxidant, precum betacarotenul, care are un rol imunostimulator bine cunoscut și previne apariţia leziunilor celulare de către radicalii liberi (substanţe rezultate în urma proceselor complexe de metabolism ale organismului). Studiile arată că celulele supuse agresiunii radicalilor liberi pot fi implicate în apariţia a numeroase afecţiuni sistemice, inclusiv neoplazii şi boli cardiovasculare.

Ardeiul conţine şi cantități însemate de vitamina C – chiar mai mari decât roșiile. Doar 250 de grame de ardei verde, galben sau roșu pot asigura 230% din necesarul zilnic de vitamina C. Consumaţi ardei drept o gustare gustoasă și sănătoasă, cu puţine calorii.

Fructe de padure si iaurtul

Parcă vara nu este vară fără fructele de pădure. Căpșunile, zmeura, afinele și murele vă pot satisface instant pofta de ceva dulce și conțin multe elemente nutritive, cum ar fi, de exemplu, vitamina C. Dintre aceste fructe, cele mai bogate în vitamina C sunt căpşunile.
În plus, fructele de pădure sunt bogate într-o substanță numită acid elgaic, care are rol antioxidant, ajutând corpul să dezactiveze anumite substanțe cancerigene și încetinind reproducerea celulelor cancerigene. Fructele de pădure ajută, de asemenea, la prevenirea infecțiilor urinare, scăderea colesterolului, îmbunătăţirea memoriei şi atenţiei.

Fructele de pădure sunt apreciate de cei mai mulţi dintre noi. Le putem consuma ca atare, sau le putem combina cu iaurt. Le putem găti însă prepararea termică le reduce din vitamine. Dacă dorim o gustare răcoritoare pe bază de fructe de pădure le putem introduce în congelator şi apoi le putem consuma reci.  Până nu demult, iaurtul era considerat a fi apreciat doar de cei foarte preocupaţi de o alimentaţie sănătoasă. Acum este un element de bază al dietei celor cărora le place gustul, aroma, numărul scăzut de calorii și beneficiile asupra sănătății.
Studii recente au arătat că iaurtul poate ajuta şi în curele de slăbire: trei porții de lactate pe zi pot stimula pierderea kilogramelor în plus. În plus, iaurtul este pe placul multora datorită combinației de proteine și carbohidrați pe care o conține.

Această combinație de nutrienți poate alunga senzația de foame. Pe lângă aceasta, iaurtul conține aproximativ 30% din doza zilnică recomandată de calciu și ar trebui inclus în toate dietele, mai ales din moment ce majoritatea adulților nu beau lapte.

Iaurtul este obținut din lapte fermentat cu culturi purificate. Asta înseamnă că, pe lângă proteine și calciu, iaurtul este bogat și în organisme active vii numite probiotice. Acestea pot influenţa pozitiv sistemul imunitatar, preveni candidoza și menține tractul gastrointestinal sănătos.
Iaurtul natural, cu fructe, de baut sau clasic, poate fi consumat ca o gustare sau poate chiar să înlocuiască o masă. Iaurtul poate fi consumat cu fructe sau legume, sau ca topping pentru desert în loc de înghețată. Pentru o gustare delicioasă și sănătoasă de vară, combinați iaurtul cu fructe de pădure proaspete.

Păstăile și leguminoasele bogate în proteine și fibre

Beneficiile păstăilor și ale legumelor uscate sunt pe cât de variate pe cât este de diversificată oferta pieţei. Mazărea, lintea, fasole, năutul sunt doar câteva din legumele uscate pe care le amintim. Ele sunt bogate în nutrienți și sunt surse excelente de fibre, fier și proteine.

Legumele uscate sunt foarte recomandate în curele de slăbire deoarece pot declanşa senzaţia de sațietate, reducând apetitul pentru alimente bogate în grăsimi. În plus, conţinutul lor de lipide este relativ scăzut, iar impactul asupra bugetului nostru, este şi el foarte redus, deoarece astfel de legume nu sunt scumpe.
Unii specialişti recomandă chiar înlocuirea proteinelor de natură animală cu cele vegetale, obţinute din fasole. Aceasta are un conţinut nesemnificativ de colesterol, foarte puţine calorii şi grăsimi saturate. În plus, este foarte bogată în fibre, ceea ce influenţează într-un mod pozitiv nivelul colesterolului.

Nutriţioniştii afirmă că majoritatea legumelor uscate sunt o sursă excelentă de acid folic. Cantități potrivite de acid folic mențin inima sănătoasă și sunt foarte importante pentru femeile însărcinate, în special pentru creşterea şi dezvoltare armonioasă a fătului.
Caloriile unei portii de 150 de grame de legume uscate variaza intre 65 (pentru mazarea congelată) si 115.

Fructul de mango

De mai bine de 4000 de ani, mango se numară printre fructele preferate ale celor din Asia de Sud-Est şi India, iar beneficiile lui asupra sănătăţii sunt incontestabile. Mango are un mare avantaj comparativ cu alte fructe: conţinutul foarte ridicat de fibre. Astfel, consumarea a doar câteva fructe reduce rapid apetitul. Mango conţine puţine calorii (in jur de 90-95 per fruct mediu), şi are un procent scăzut de sodiu, grăsimi, aproape este lipsit de colesterol şi are mai mult betacarote (antioxidant) decat orice alt fruct.

Mango este o sursă excelentă de vitamina A (25% din necesarul zilnic recomandat) și de vitamina C (în jur de 76% din necesarul zilnic recomandat). Conţinutul atăt de bogat în vitamina C îl face o alternativă bună la portocale.

Fructele de mango sunt, de asemenea, bogate în carotenoide (precum betacarotenul) și bioflavonoide. Acești antioxidanți puternici ajută la menținerea sănătății sistemului imunitar și promovează procesele de reparare naturală a ţesuturilor lezate care pot duce la diverse boli, printre care și cancerul.
Potasiul pe care îl conţine este un alt avantaj al consumului de mango. Organismul are nevoie de potasiu pentru reglarea presiunii arteriale și a pulsului, dar mulți dintre noi nu consumă destul.

Ultima dar nu cea din urmă: apa şi beneficiile ei

Probabil cel mai important element al oricărei diete este apa. De fapt, este esențială. Poate că este lipsită de valoare nutritivă, dar este un catalizator pentru majoritatea proceselor din organism inclusiv digestia, metabolismul și funcționarea celulelor.

Apa este, de asemenea, cheia scăderii în greutate. Reduce senzația de foame, în special când este combinată cu consumul de fructe proaspete şi legume de sezon.
Apa nu are calorii, dar ne poate ajuta să pierdem mai multe calorii decît ne-am fi aşteptat. De exemplu, nutriţionistii încurajează consumul fructelor cu un conţinut bogat în apa în cadrul curelor de slăbire, tocmai datorită faptului că astfel se taie pofta de mâncare. Apa măreşte considerabil volumul fructelor, fără a influenţa şi caloriile.

Corpul unui adult este alcătuit în proporție de 60% din apă și pierde aproximativ 250 mililitri pe zi în condiţii de activități normale. De asemenea, alimentele pe care le consumăm ar trebui să aducă şi ele 4 pahare cu apă. Nutriţioniştii insistă însă: pentru ca totul să meargă bine, ca organismul să fie funcţional cantitatea de apa recomandată este de 8 pahare pe zi.

 

Sursa:  WebMD

2015 © Copyright - Centrul Medical Sphera

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.