(articol scris de Dr. Oana DRAGULIN, Nutritionist)

Majoritatea persoanelor care au trecut macar o data printr-o dieta, stiu ce inseamna “platoul” care apare la un moment dat in cursul dietei. Acest platou reprezinta stagnarea la acelasi numar de kilograme, in ciuda respectarii dietei. Acest efect este datorat incetinirii metabolismului, aparand astfel necesitatea adaptarii aportului caloric la un nivel mai scazut. De obicei este incercata o scadere cu 200 kilocarii/zi, numar stabilit de catre medicul nutritionist, in functie de numarul total de kilocalorii pe care il consumati si de necesarul dumneavoastra zilnic.

Cateva cauze care favorizeaza stagnarea ponderala

  • Lipsa activitatii fizice
  • Lipsa hidratarii adecvate
  • Nerespectarea orelor de mese
  • Stressul si oboseala
  • Exagerarea dietei, scaderea numarului de kilocalorii prea mult poate avea un efect paradoxal, prin incercarea organismului de a se forta sa consume din ce in ce mai putine calorii.

Iata cateva metode simple de a invinge platoul

  • Activitate fizica: metabolismul incetineste pe parcursul pierderii kilogramelor, de aceea imbinarea sportului cu dieta are intotdeauna cele mai bune rezultate. Exercitiile cardio sunt foarte bine venite dar, de asemenea si fitnessul, deoarece muschii sunt implicati in procesul metabolic iar antrenarea lor aduce o crestere a ratei metabolice.
  • Verificarea portiilor si ajustarea acestora conform recomandarilor medicului nutritionist: de obicei, la inceputul dietei, pacientii sunt mai motivati si respecta intocmai indicatiile medicului nutritionist insa pe parcurs, acestia tind sa nu mai fie la fel de atenti, ajungand uneori sa adauge portiilor, fara sa realizeze, mult mai mult decat cantitatea necesara.
  • Atentie la bauturile consumate: alcool (contine calorii goale), cafea, ceaiuri.
  • Ultima masa la ora 19:00: pentru ca o dieta sa aiba succes, este imperios necesar ca ultima masa sa fie luata in jur de ora 19:00 sau cu 3-4 ore inainte de culcare. Orice aliment consumat dupa aceasta ora, este depus!
  • Hidratarea adecvata: este recomandat un consum mediu de 2-2,5 l de apa/zi (la adultii de sex masculin aproximativ 3,7 l/zi iar la femei 2,7 l/zi sau 8 cani/zi la femei, respectiv 10 cani/zi la barbati).
  • Consultarea medicului nutritionist pentru o eventuala adaptare a regimului alimentar.
  • Somn adecvat: oboseala ne face sa simtim nevoia consumului de alimente nepotrivite pentru energia pe care acestea o ofera si ne opreste sa putem efectua o activitate fizica corespunzatoare.

articol scris de Dr. Oana DRAGULIN, Nutritionist
Foto: Created by Kues1 – Freepik.com

Programarile la Dr. Oana Dragulin pot fi facute online, prin intermediul aplicatiei Dispensar sau telefonic, apeland Call Center la 031.433.5069.

Detalii referitoare la serviciile medicale de nutritie oferite in CM Sphera aflati de aici.

2015 © Copyright - Centrul Medical Sphera

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.