grasimi

Dieta low carb este mai buna decat dieta low fat

(articol scris de Dr. Oana DRAGULIN, Nutritionist)

Stiu cat de usor este sa cazi in tentatia unor dietre care iti promit ca vei slabi rapid. Dintre acestea multe nici nu merita atentia noastra, insa dietele low carb (sarace in carbohidrati) si dietele low fat (sarace in grasimi) sunt destul de interesante – o multime de persoane le-au incercat, chiar cu obtinerea unor rezultate bune.

Evident ca renuntand la un macronutrient important (sau diminuandu-l semnificativ), vei obtine o scadere ponderala insa nu este cea mai sanatoasa si durabila metoda de a slabi.

Trebuie mentionat ca cel mai bine ar fi sa mergeti la un medic nutritionist care sa va stabileasca planul alimentar conform nevoilor, dorintelor, dar si starii dumneavoastra de sanatate.

De asemenea, este important de stiut ca a slabi este relativ usor, insa a te mentine este mai dificil si de aceea este foarte important ca dieta aleasa sa fie una sustenabila pe termen lung si sa fie asociata cu un stil de viata sanatos, acesta presupunand activitate fizica, somn corespunzator si incercarea de diminuare a stressului.

In acelasi timp, este esential ca pacientul sa aiba o idee realista despre cum ar vrea sa arate si in cat timp poate fi obtinut un rezultat. Majoritatea pacientilor doresc “diete minune” care sa ii slabeasca peste noapte, insa acest lucru nu este nici posibil si nici de dorit. Ideea este sa se slabeasca gradual, mancand sanatos, sa se ajunga la un numar rezonabil de kilograme si apoi sa fie mentinut acest nivel. Este foarte important ca pacientul sa fie determinat si rabdator, in acest fel sigur va reusi sa obtina ceea ce-si doreste.

Daca iti doresti sa te ajut sa slabesti, te astept la Centrul Medical Sphera sa ne cunoastem!

Revenind la subiectul nostru, daca doresti sa slabesti singur si esti hotarat sa alegi intre cele doua diete, dar nu stii pe care sa o alegi, amandoua te vor ajuta sa slabesti intrucat scaderea numarului de calorii, indiferent de provenienta acestora, duce la scadere ponderala. In cazul dietei low carb, vei pierde mai repede kilograme intrucat carbohidratii retin apa deci greutatea suplimentara data de lichide o vei pierde rapid.

Problema este urmatoarea: cu cat dieta este mai restrictiva, cu atat sunt sansele mai mari ca aceasta sa nu functioneze. Desi initial poate avea efectul dorit, daca aceasta nu este sustenabila pe termen lung… nu va functiona. Excluderea unei categorii de alimente poate parea usoara in prima faza deoarece este usor de tinut in sensul unor reguli usoare si clare (scoti o clasa de alimente si gata), dar acest lucru te va face sa te plictisesti de alimentele pe care poti sa le consumi si la aparitia sentimentului de privatiune.

Mentionez inca o data ca este foarte important sa consulti medicul nutritionist daca doresti sa slabesti, deoarece orice dieta trebuie personalizata: ceea ce poate functiona pentru un prieten/ o ruda, nu este neaparat nevoie sa functioneze si pentru tine.

De asemenea, nu toti carbohidratii si toate grasimile afecteaza organismul in aceeasi maniera.

Expertii sustin ca nu toate caloriile sunt create la fel, de aceea, atunci cand hotarasti sa tai din numarul caloriilor consumate zilnic, este foarte important sa scoti si sa pastrezi ceea ce trebuie deoarece acest lucru este esential pentru sanatatea pe termen lung. Carbohidratii din asparagus, brocolli sunt diferiti de cei din prajituri, bomboane, precum uleiurile sanatoase si grasimile saturate actioneaza diferit in organism. Stiu ca tinta ta este sa slabesti, insa obiectivul tau ar trebui sa fie sa iti modifici obiceiurile alimentare, ceea ce te va face sa slabesti, dar si sa-ti imbunatatesti starea de sanatate pe termen lung.

Daca doresti sa scazi numarul de calorii, nu trebuie sa alegi intre grasimi si carbohidrati, ci sa scazi din ambele categorii cate putin, asigurandu-te in acelasi timp ca pastrezi ceea ce este sanatos. De exemplu: redu consumul carbohidratilor prin a manca mai putine produse de patiserie, faina alba insa pastreaza cerealele integrale, fructele si legumele.

In ceea ce priveste grasimile, opteaza pentru grasimi mono sau polinesaturate. Daca vrei sa vezi exemple de alimente cu continut bogat in grasimi dar recomandate in curele de slabire, te invit sa citesti articolul meu despre acestea!

 

Articol scris de Dr. Oana DRAGULIN, Nutritionist
Foto: Freepik.com

Programarile la Dr. Oana Dragulin pot fi facute online, prin intermediul aplicatiei Dispensar sau telefonic, apeland Call Center la 031.433.5069.

Detalii referitoare la serviciile medicale de nutritie oferite in CM Sphera aflati de aici.

2015 © Copyright - Centrul Medical Sphera

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.