bauturi care accelereaza metabolsimul

Putem sa ne imbunatatim rata metabolismului?

Accelerarea metabolismului este precum un rezultat imposibil de atins pentru cei mai multi dintre cei care lupta cu kilogramele in plus. Unii oameni au un metabolism mai rapid, altii un metabolism mai incet. De regula, barbatii ard mai rapid caloriile decat femeile, chiar si in timpul odihnei. Tot ca regula, dupa varsta de 40 de ani rata metabolismului incetineste destul de abrupt.

Desi nu poti sa iti controlezi varsta, sexul sau materialul genetic pe care l-ai mostenit de la parinti, exista totusi anumite metode, care pot fi vizualizate pe acest site prin care putem sa ne imbunatatim metabolismul. Aveti aici zece dintre ele:

  • Construieste-ti masa musculara

Corpul tau arde calorii permanent, chiar si atunci cand nu faci nimic. Totusi, rata metabolismului in perioadele de pauza este mult crescuta la persoanele care au o masa musculara mai mare. Fiecare kilogram de masa musculara arde zilnic in jur de 12 calorii pentru a se mentine, in timp ce fiecare kilogram de grasimi arde doar 4 calorii zilnic. Aceasta diferenta mica se acumuleaza si se observa in timp. Dupa o sesiune de antrenament in forta, muschii se activeaza in tot corpul si astfel se imbunatateste rata metabolismului zilnic general.

  • Cat mai multe exercitii aerobe!

 Exercitiile aerobe nu adauga masa musculara dar vor accelera metabolismul in orele de dupa antrenament. Secretul este  sa iti fortezi limitele la fiecare sesiune. Exercitiile de intensitate maxima vor avea ca rezultat o accelerare a metabolismului in orele de repaus sau de activitati de rutina de dupa antrenament, in timp ce exercitiile practicate la o intensitate medie nu va vor aduce aceleasi rezultate. Beneficiile se vad atunci cand “tragi tare” la antrenamente sau cand incluzi in perioada alergarilor usoare si sesiuni de accelerare pe distante scurte.

  • Bea suficienta apa

Corpul tau are nevoie de apa pentru a arde caloriile. Daca esti hidratat la un nivel mediu, atunci metabolismul scade in intensitate. Un studiu a aratat ca adultii care au baut in ziua experimentului opt pahare de apa au ars mai multe calorii decat cei care au consumat doar patru pahare de apa.

Recomandarea specialistilor: pentru a te mentine hidratat, bea cate un pahar de apa inainte de mesele principale sau de gustari. Totodata, consuma fructe sau legume intre mese, alimente sanatoase, ce contin apa, si renunta la covrigi si chips-uri.

  • Ar trebui sa consumam bauturi energizante?

Parerea specialistilor: desi ingredientele continute de bauturile energizante iti pot accelera metabolismul (cum ar fi cafeina, care creste cantitatea de energie pe care o utilizeaza corpul sau taurina, care este un amino-acid care “topeste” grasimile), totusi, specialistii nu sunt de acord cu consumarea acestor bauturi pentru ca pot cauza probleme cu tensiunea arteriala, pot genera tulburari de somn si pot genera stari de anxietate.

  • Foloseste-te inteligent de gustari

Unul din principiile accelerarii metabolismului spune ca atunci cand mananci mai putin si mai des slabesti mai usor. Atunci cand mananci mai mult si cu pauze mai mari intre mese, metabolismul scade in perioadele de repaus. Daca iei cate o gustare saraca in calorii la fiecare 3-4 ore tii metabolismul in priza si astfel vei arde mai multe calorii pe perioada unei zile. Studiile au mai aratat ca oamenii care mananca cate putin pe perioada dintre mese mananca mult mai putin la mesele principale, asa ca, daca vrei sa scapi de kilogramele in plus si sa iti accelerezi metabolismul, n-ar fi rau sa iti “strici pofta de mancare” intre mese cu cate o gustare sanatoasa.

  • Mananca picant

Mancarurile picante contin substante chimice care pot sa iti accelereze imediat metabolismul. Adauga asadar iutime mancarurilor pe care le gatesti: ardei iute, piper, etc. Efectul, desi nu este unul de durata, influenteaza puternic metabolismul si, daca utilizezi metoda de-a lungul unei perioade mari de timp, rezultatele se vor simti.

  • Consuma proteine

Corpul tau consuma mai multe calorii digerand proteine decat o face atunci cand consumi grasimi sau carbohidrati. Ca parte a unei diete echilibrate, daca inlocuiesti alimentele bogate in carbohidrati cu alimentele precum carnea slaba, iti accelerezi metabolismul in perioada meselor. Surse de proteine recomandate in aceste cazuri: carne slaba de vita, curcan, pui sau peste, tofu, nuci, fasole, oua si produse lactate sarace in grasimi.

  • Bea cafea neagra

Daca esti un bautor regulat de cafea, atunci probabil ca te bucuri deja de extra-energia si puterea de concentrare pe care ti-o genereaza o ceasca de cafea. Consumata cu moderatie, unul din beneficiile cafelei este si acela a cresterii pe termen scurt a ratei metabolismului. Totodata, cafeina te ajuta sa te simti mai putin obosit si sa iti maresti nivelul de rezistenta in perioada practicarii exercitiilor fizice.

  • Bea ceai verde

Daca bei ceai verde sau oolong, beneficiezi atat de cafeina cat si de catehina, doua substante care au fost dovedite stiintifica ca pot sa accelereze metabolismul pentru ore bune dupa consumul lor. Studiile au aratat ca daca vei consuma intre 2 si 4 cesti de ceai verde sau oolong, corpul tau va consuma 17% mai multe calorii in timpul exercitiilor de intensitate medie.

  • Evita dietele de slabit!!!

Dietele care presupun consumul a mai putin de 1200 calorii zilnic in cazul femeilor si 1800 calorii zilnic in cazul barbatilor nu sunt recomandate nimanui care doreste sa isi accelereze metabolismul. Desi aceste diete te pot ajuta sa dai kilograme jos, nu inseamna in niciun caz ca te hranesti corect pe perioada adoptarii lor. In plus, efectul de bumerang este ca slabesti si masa musculara, ceea ce se va traduce printr-un metabolism mult incetinit. In final corpul tau va arde mai putine calorii si va lua kilograme in plus mai repede decat in perioada anterioara dietei.

Sursa: WebMD

2015 © Copyright - Centrul Medical Sphera

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.